Problemi i potrebe mladih – Prikaz rezultata dobivenih provođenjem fokus grupa

Željka Bumber, Dunja Dawidowsky, 4. godina
Tomana Burger, Tihana Turčinović, Ivana Štefok, apsolventice
dr. Željka Kamenov, docentica
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za psihologiju

Sažetak

U okviru istraživanja “Potrebe i problemi mladih” uz primjenu upitnika  korištena je i metoda fokus grupa. Ukupno su provedene 23 fokus grupe. U uzorku su bili obuhvaćeni osnovnoškolci, srednjoškolci i studenti iz različitih regija Hrvatske. Na temelju analize grupnih diskusija istaknuli su se neki problemi koji su zajednički za sve dobne skupine i koji se javljaju u svim regijama. Te probleme kategorizirali smo unekoliko cjelina: nedostatak sadržaja, droga i alkohol, nedostatak sluha odraslih zaosobne probleme mladih, problemi komunikacije među vršnjacima; problemi vezani uz školu i konačno, nedostatak novca. Kada je riječ o problemima specifičnim za određene dobne skupine, za mlađe sudionike ističe se problem nerazumijevanja od strane roditelja,dok starije sudionike zabrinjava velikoa nezaposlenost i općenito nemogućnost nalaženja zaposlenja. Prometna nepovezanost, nedostupnost informacija i problem privatnosti u maloj sredini vezani su uz varijablu veličine naselja. Uz navedeno, ističu se i neki problemi karakteristični za pojedinu regiju, odnosno mjesto gdje su provođene fokus grupe. Kroz diskusiju, osim problema, sudionici su naveli i slijed uzroka koji su u pozadini navedenih problema i potreba. Konačno, dobivene su i informacije o mogućnosti djelovanja pri čemu se pokazalo da mladi, usprkos velikom razočaranju zbog neuspjeha kada su nešto pokušali pokrenuti, ipak pokazuju dosta inicijative da promijene postojeće stanje i pokrenu akcije koje bi dovele do poboljšanja njihovoa položaja.

Ključne riječi: fokus grupe, opći problemi i potrebe mladih, specifični problemi za pojedine dobne skupine, specifični problemi vezani uz veličinu naselja, specifični problemi vezani uz pojedinu regiju, uzroci problema, mogućnosti djelovanja.

Cjeloviti tekst (.PDF)